Alternatywna aplikacja pozwalająca na dostęp do bazy danych Subiekta GT.

Przeglądanie i podgląd dokumentów

Aplikacja pozwala na przeglądanie, podgląd oraz wydruk podstawowych dokumentów handlowo – magazynowych (faktur sprzedaży, korekt sprzedaży, zamówień od klienta, zamówień do dostawców). W przygotowaniu jest wersja 1.4x pozwalająca na przeglądanie pozostałych typów dokumentów. Parametry wyszukiwania zostały znacząco rozszerzone w porównaniu do standardowych formularzy Subiekta GT. Możliwe jest wyszukiwanie po wielu magazynach, flagach, kategoriach, towarach, kontrahentach itp. Od wersji 1.40 zostanie wdrożona integracja z silnikiem wyszukiwania pełno-tekstowego (Full Text Search) z użyciem ElasticSearch (www.elastic.co). Poprawiono również czytelność niektórych typów dokumentów, takich jak np. korekty sprzedaży. Listy umożliwiają kopiowanie wyników wyszukiwania do schowka bądź exportowanie do pliku CSV (Excel).

Wystawianie dokumentów

Aplikacja zawiera alternatywny panel wystawiania dokumentów sprzedaży wraz z wydaniem magazynowym (Wz) oraz rozliczeniami. W kolejnych wersjach planowane jest rozszerzenie panelu o nowe typy dokumentów.

Porównywanie dokumentów

Aplikacja zawiera moduł porównywania dokumentów. Dzięki tej funkcjonalności każdy atrybut dokumentu może być indywidualnie porównywany z tym samym atrybutem innego dokumentu. Funkcjonalność nie jest ograniczona co do ilości porównywanych dokumentów. Widok pozwala ograniczyć rezultaty porównywania do samych różnic bądź ich braku. Umożliwia również przeglądanie w dwóch trybach: standardowym i zaawansowanym. W trybie standardowym porównywane są najważniejsze parametry dokumentów, a w trybie zaawansowanym porównywanie następuje na poziomie każdego pola z bazy danych.

Wydruk etykiet i dokumentów – system szablonów HTML

Aplikacja zawiera unikalny i bardzo prosty w obsłudze system szablonowy. W przeciwieństwie do Crystal Reports (używany przez Subiekt GT) system szablonów Subiekt Explorera wymaga jedynie podstawowej znajomości HTML. Szablony wspierają HTML5 i mogą być kompletną stroną WWW, dzięki czemu stworzenie unikalnego wyglądu faktury nie będzie już dłużej problemem. System szablonów pozwala na zaprojektowanie i wydruk dodatkowych informacji jak świadectwa jakości, zestawienia, etykiety itp. Szablon przypisuje się do konkretnej grupy dokumentów, ale możliwe jest również nadpisanie szablonu dla wybranych kontrahentów. Szablon jest rozszerzalny o widgety:

  1. Kodów kreskowych (Subiekt Explorer obsługuje ponad 70 rodzajów najpopularniejszych kodów kreskowych. Wstawienie kodu do szablonu wydruku dobywa się za pomocą kreatora). Wspierane kody kreskowe to m.in: AP Redirection, AP Reply Paid, AP Routing, AP Standard Customer, Aztec Code, Aztec Runes, Channel Code, Codabar, Code 11, Code 128, Code 128-B, Code 16k, Code 32, Code 39, Code 49, Code 93, Code One, Data Logic, Data Matrix, Databar Extended, Databar Extended Stack, Databar Limited, Databar-14, Databar-14 Stack, Databar-14 Stack Omni, EAN, EAN-14, Extended Code 39, FIM, Flattermarken, Grid Matrix, GS1-128 / EAN 128, HIBC Aztec Code, HIBC Code 128, HIBC Code 39, HIBC Data Matrix, HIBC MicroPDF417, HIBC PDF417, HIBC QR Code, IATA 2of5, Identcode, Industrial 2of5, Interleaved 2of5, ISBN, ITF-14, Japanese Post, KIX Code, Korea Post, Leitcode, Logmars, Maxicode, Micro QR Code, MicroPDF, MSI Plessey, NVE-18, PDF417, PDF417 Truncated, Pharma One-Track, Pharma Two-Track, Planet, Postnet, PZN (Pharmazentralnummer) jest umieszcz QR Code, RM4SCC, Standard 2of5, Telepen Alpha, Telepen Numeric, UK Plessey, UPC-A, UPC-E
  2. Instrukcji warunkowych i iteratorów (Pozwalają ukryć niepotrzebne fragmenty szablonu w zależności od wartości atrybutów dla konkretnego dokumentu)
  3. Funkcji arytmetycznych i operacji na łańcuchach z użyciem wyrażeń regularnych,
  4. Atrybutów dokumentu (Subiekt Explorer udostępnia ponad pół tysiąca atrybutów gotowych do wykorzystania. Są to wszystkie atrybuty dokumentu, kontrahentów, płatników, towaru, pozycji, korekt pozycji, opakowań zwrotnych, pól użytkownika, formuł itp.). Ilość dostępnych atrybutów pozwala na stworzenia kompletnego podglądu dowolnego dokumentu. W kolejnych wersjach planowana jest obsługa wszystkich dokumentów wspieranych przez Subiekt GT,

    Wydruk może być wykonany na lokalnej lub sieciowej drukarce, zapisany jako plik PDF lub wysłany jako załącznik do wiadomości email.

Przeglądanie i podgląd kontrahentów, towarów i usług

Aplikacja pozwala na przeglądanie i podgląd wszystkich parametrów kontrahentów, towarów czy usług. W aktualnie przygotowywanej wersji 1.31+ możliwa będzie edycja większości parametrów. Aplikacja umożliwia również dodawanie załączników binarnych do kontrahentów. Mogą to być dowolne dokumenty, jak na przykład mapy generowane dzięki usłudze integracji z Google Maps opisanej poniżej.

Porównywanie kontrahentów, towarów i usług

Tak jak w przypadku dokumentów aplikacja umożliwia również porównywanie atrybutów kontrahentów, towarów i usług w dwóch trybach: standardowym i zaawansowanym. W trybie standardowym porównywane są najważniejsze parametry, a w trybie zaawansowanym porównywanie następuje na poziomie każdego pola z bazy danych.

Integracja z Google Maps i Google Street View

Dzięki integracji z Google Maps istnieje możliwość generowania i wydruku map, podglądu geolokalizacji kontrahentów oraz powiązanych dokumentów. Dzieki Google Maps możliwe jest raportowanie geolokalizacji sprzedaży bądź zamówień klientów. Mapy są dynamiczne, a ich zawartość jest uaktualniania w miarę napływu nowych dokumentów bądź modyfikacji już istniejących.  Wygenerowane mapy mogą być zapisane na dysku, jak również przechowywane jako atrybuty kontrahenta.

Flexible windows

Mechanizm „Flexible windows” to nowoczesny system okien. Umożliwia on efektywną pracę w środowisku gdzie istnieje potrzeba przełączania się miedzy wieloma oknami. Mechanizm, przyciągając okno do krawędzi i determinując jego rozmiar pozwala na wygodne umieszczanie okien w obrębie Pupitu (wsparcie również dla obsługi pulpitów złożonych z wielu monitorów), bądź w rożnych obszarach głównego okna aplikacji. Okna można łączyć w zakładki, otwierać ich wiele na raz (np. podgląd jednego dokumentu z drugiego), odpinać i przypinać do głównego okna aplikacji.

Wizualizacja danych raportu

Aplikacja wspiera wizualizację danych w formie wykresów liniowych bądź słupkowych. Każda kolumna dostępna w oknie przeglądania dokumentów może służyć jako wartość osi X, Y bądź być użyta jako agregator danych. Wyniki przedstawiane są  w formie interaktywnych wykresów. Wykres może być skopiowany, wydrukowany, zapisany i wykorzystany w dowolnej, innej aplikacji (np. Excel, Word itp.)

Serwer wydruku

Aplikacja posiada wbudowany serwer wydruku. Usługa nasłuchuje zmian w bazie danych i gdy takowe znajdzie rozpoczyna wydruk powiązanego dokumentu na podstawie wcześniej skonfigurowanych w aplikacji parametrów. Serwer wydruku można skonfigurować dla wszystkich typów dokumentów dostępnych w menu przeglądania dokumentów. Wyłączenie aplikacji powoduje wyłączenie serwera wydruku, stąd usługa dostępna jest również w formie NT Serwisu dla systemów Windows. W celu jej zamówienia, prosimy o kontakt bigdotsoftware@bigdotsoftware.pl

Integracja z Allegro

Subiekt Explorer wyposażony jest w panel pozwalający na integrację bazy danych SubiektGT z Allegro. Więcej tutaj

Subiekt Explorer jest wersją bazową aplikacji która może być rozwijana na indywidualnie życzenie klienta. Oferujemy również usługi integracji systemów z oprogramowaniem Subiekt GT. Zachęcamy do kontaktu mailowego bądź telefonicznego bigdotsoftware@bigdotsoftware.pl

Share This

What's your reaction?
0Smile0Lol0Wow0Love0Sad0Angry

Leave a comment